14.8.16

Korfu - Kreeka väike paradiisisaar

Minu selle suve kõige soojem aeg oli nädalane reis juuli lõpus päikeselise Kreeka saarele Korfule. Ausalt, pean tunnistama, et esimene reaktsioon, kui lennujaama jõudsime ning sealt hotelli sõitsime, oli mul küll kergelt šokisarnane. Tagantjärgi muidugi imestan selle üle, sest olin enne Kreekas käinud, ka Türgis, Küprosel ja mujal Lõuna-Euroopas... Nimelt - saar oli üsna räpane! Palju prügi vedeles maas, tee ääres, ei puudunud mahajäetud autod, üle ääre ajavad (ja haisevad!) prügikastid, hulkuvad kassid... Aga see käibki asja juurde ning pärast kerget šokki hakkasin nägema Korfu ilu ja võlu.

Maagilised vaated saare tipust

Korfu on Kreeka saartest kõige rohelisem. Kuhu iganes sa ka ei vaata, näed igal nurgal oliivipuid. Meile öeldi, et igal Korfu perel on kuskil oma oliivipuude salu ning on traditsioon, et talvisel perioodil just oliivide korjamise, säilitamise ja müümisega tegeletakse.

Kliima on Korful ideaalilähedane: 365 päevast aastast paistab päike seal ca 350 päeval. Suvekuud on alati päikeselised ning üle 30-kraadise palavusega. Muidugi on erandeid. Näiteks nädal enne, kui Korfule jõudsime, oli seal suur tuul ning temperatuurid madalamat  sorti (20-22 kraadi). Saime seda veidi ka tunda esimesel õhtul kui väljas sõime - tuul pidi peaaegu meie taldrikud lendu ajama! Merevesi oli ka pärast neid tuuli veidi "jahedam" (25 kraadi :)), aga seda jahutavam ta oligi.

Piirkonnad, kuurortid ja rannad

Korfu on väga piklik ning kõik rannaääred on täis erinevaid kuurorteid. Meie peatusime Dassias, mis oli vaid 10km kaugusel Korfu linnast. Pealinna lähedus oli ka üks põhjuseid, miks selle kuurorti valisime - sai hõlpsalt ja kiirelt linnas uudistamas käia. Dassia, koos Gouvia, Ipsose, Nisaki, Kalami jt kuurortitega jäävad saare idaossa.

Tähele tuleb panna, et idaosas on rannad pigem kiviklibused (võimalusel soovitan veesussid kaasa võtta, need kuluvad ka mujal kui vaid idarannikul ära!), kuid vesi on seal nõks soojem (manner on lähemal). Lääneosas on rohkem liivaseid randu, kuid seal on veetemperatuur ka veidi jahedam. Palaval suveilmal on see just mõnusam. Saare põhjaosas on üsna tuulised rannad, lõunas aga palju neid ei ole (sealt on saar ju kõige kitsam) - seal asuv Kavose kuurort on ülimalt populaarne noorte seas, kes pidutsevad 24/7. Kavosest leiab palju ööklubisid, baare ning palju muud seal vaadata ei olegi, kui et purjus nooret tuderdavad tänavatel ringi, nii meile öeldi :) (leidsin sel teemal ka ühe sobiva artikli :D)

Väga mitmed piirkonnad on kuulsad ja neid kindlasti soovitatakse külastada. Näiteks üks tuntuim on Paleokastritsa, mis oli väga maaliline ning ülimalt populaarne. Hotelle seal palju ei ole, pigem kodumajutus ning apartemendid. Paleokastritsas künka otsas, maagiliste vaadetega, asub munkade klooster. Võimalusel soovitan külastada, väga eriline tunne on (see on küll väga väike ja palju vaadata ei ole, aga huvitav siiski näha, kus mungad igapäevaselt toimetavad. NB! Naistel peavad olema õlad ja põlved kaetud, meestel ei sobi siseneda ujumisriietes ja palja ülakehaga).

Vaade Paleokastritsa künka otsast

Mungakloostrist leiad värskeid viinamarju :)

Põhja pool asuvad ka veel Canal d'Amour, Sidari, Kassiopi, mis meil jäid kahjuks nägemata, aga jäid samas kummitama, et sinna ei jõudnud. Muljetage teie, kui olete seal käinud!

Transport

Kui esialgu tundub saare suurust vaadates, et mis see ära ei ole (64 km pikkuses ning 32 km maksimaalses laiuses), sõidab paari päevaga läbi, siis mõelge veel. :) Tegemist on üsna mägise alaga ning sõiduteed on väga kitsad.

Soovitan rentida auto ja seda mitmeks päevaks, kui eesmärk on näha kogu saart. Ühistransport peaks üle saare toimima, kuid meil see ei õnnestunud.. eriti edukalt.

Korful on kaks liini - sinised bussid ja rohelised bussid. Esimesed on nö linnaliinid, sõidavad Korfu linnas + lähedalasuvatesse kuurortitesse (nt Ipsonini sõidab nr 7). Teised on nö maakonnaliinid. Meie vaatasime järele, et maakonnaliin peaks väljuma meie hotelli eest kindlal kellaajal. Olime platsis ning ootasime. 15 minutit hiljem jõudis kohale kaks bussi, rohelise liini märgistusega. Uurisime esimeselt, kas see sõidab ikka sinna, kuhu soovisime, reisisaatja ütles, et päris sinna ei sõida, aga lähedale, nii et tulge peale! See meile ei sobinud ja seega läksime teise bussi juurde (esimene hakkas siis juba ära sõitma) ning küsisime sama küsimuse sealselt reisisaatjalt. Tema hakkas uurima bussijuhilt, kas ikka läheme, aga selle peale pani bussijuht meie nina ees uksed kinni ning sõitis minema. Ehk siis soovitud bussiga me soovitud sihtkohta ei saanudki :)

Sellest seigast sai järgmine - rendiauto otsimine. Kõrghooajal on see üsna keeruline. Kuigi rendiauto kohti oli mitmeid, olid nad kõik üsna tühjad... Me proovisime enne reisi Eestist juba auto ära broneerida, kuid saime vastuseks, et võtke paar päeva varem ühendust, siis saame teile öelda, kas ja mis meil on. Ehk siis soovitus - ühenduge rendikohtadega päev-paar enne reisi või kohe esimesel päeval kui Korfule jõuate. Me käisime kolm rendikat läbi ja seal kolmandas saime siis kõige viimase auto - Nissan Micra, manuaal :) Päeva hind 50 EUR, tagatist ei olnud vaja anda, bensiini pidid tagasi tooma nii palju, kui seal sõidu alguses sees oli ning päeva piir oli 100 km, seda ületades maksad iga kilomeetri eest ca 20 senti.

Tagantjärgi mõtlen, et autost oleks kasu olnud kindlasti 3 päeva. Kuna me aga olime endale sebinud ekskursioonid, ei hakanudki enam autorenti võtma.

Vaatamisväärsused

Veidi neist ülal juba rääkisin (Paleokastritsa, Canal d'Amour jt), kuid lisan siia kindlasti ka Korfu pealinna, mis kanab samuti Korfu nime (Kerkyra). Linnas on ca 25 000 elanikku ning kuulub UNESCO maailmapärandite hulka. Linn on arhitektuurilt üsna itaaliapärane (kuulus Veneetsia võimu alla) ning üldse siuke euroopalik. Väga mõnus oli istuda Listoni esplanaadil ja juua mõnusat kokteili, vaadata lihtsalt, kuidas inimesed mööda kõnnivad. Sealsamas, ümber nurga on ka kena katoliku kirik. Rahustav ning kauni vaatega oli jalutada linna põhjaosas Arseniou tänaval, millelt avanes super vaade merele ja Ptichia saarele (me sõime seal näiteks lõunat).

Listoni esplanaad

Mõnus söök ja super vaade Arseniou tänava ääres

Soovitan kindlasti ette võtta ka mõne laevareisi. Meie sõitsime  Paxose saarele. Reis oli pikk (pea 3 tundi sinna ja tagasi), aga tõesti seda väärt. Ilusa ilmaga merel olla, nautida laineid ning piiritut vaadet oli mõnus. Randuda saarel, mis tegelikult elatus turistidest (sest oli näha, et kui laevu ei olnud randunud, oli linnas suht vaikus :D), oli siiski võluv. Ja otse laevalt sai hüpata ning supelda erksinises vees. Paradiis!
Helesinine laguun Paxose lähedal

Paxose saaretüdruk :)

Lisaks soovitatakse sõita laevaga ka Albaaniasse (Sarandasse), mis on põhimõtteliselt kiviviske kaugusel Korfust. Ja laevaga saab sõita ka Kreeka mandrile Igoumenitsa kuurorti. Ja muidugi neid laevareiside variante on veel ja veel...

Ja üks tõeline pärl siia lõppu: Old Perithia küla. Vot see oli midagi teistsugust. Saare kirdeosas asuvas külas ei ela pea mitte kedagi, aga seal on neli restorani. Need on hubased, kohalike tavernad, kust saab vaid kõige paremat kohalikku sööki. Selle tipuks pakub küla imelist võimalust mööda munakiviteid uudistada vanu maju, osasid maha jäetud, varemetes, teised veel säilitatud. Tõeline "kummituslik küla" ent milline pärl!

Perithia kummituslik küla on sildi taga

Restoranides oli valik suur. Kodune pirukas oli njämma!

Külas on peamiselt varemed, seda põnevam oli seal jalutada.

Kõigile, kes plaanivad Korfule minna - mõnusat reisi ning nautige sooja!