15.8.15

Aeg maha Milanos

Tegelikult praeguse postitustega oleksin pidanud oma Itaalia reisi blogipostituste sarja alustama, aga tundsin, et expost tuleks rääkida kõigepealt. Nii et nüüd saabub "hilinemisega" veidi täpsem info reisist ja meie põhilisest peatumispunktist Milanost.

Milano oli meie reisi "süda". Pärast pikka kaalumist, kus ööbida ning mis kohti külastada, leidsime, et mõistlik oleks võtta elamine Milanossse ning sealt rongiga päevareise teha meid huvitavatasse sihtpunktidesse.

Ülevaade reisist

Minek: 21. juuli
Tagasi: 28. juuli

Lend: Estonian Airiga edasi-tagasi Tallinna Lennujaam - Milano Malpensa Lennujaam. Ühele inimesele oli hind 198 EUR (koos äraantava pagasiga).

Reisiplaan:

6. päev - shoppamine Milanos
7. päev - Como järv
8. päev - tagasi Eestisse

Ehk siis, Milanos veetsime me laias laastus kolm päeva. Püüdsime oma reisiplaani teha nii, et kui ühe päeva oleme kaugemal, oleme teise lähemal.

Ööbimine

Korteri võtsime taas Airbnb kaudu ning logilistel põhjustel raudteejaama (Milano Centrale) lähedale, et saaksime lihtsa vaevaga päevareise teha. Samas, korterisse raudteemüra ei kostunud ning jah, kuigi sealkandis liikus ringi veidi kahtlaseid nägusid (kuid mis linna raudteejaama lähedal neid ei oleks?), ei häirinud see meid. Õhtuti me väljas ei käinud ning ümbruskonnas palju aega ei veetnud.

Kui otsite Milanosse ööömaja, siis mulle tundus, et väga mõnusad kandid ööbimiseks on piirkonnad Milano katedraali lähedal ja sealt pigem natuke üles või vasakule (piirkonnas Scala, Brera). Laias laastus see osa, mis jääb vanalinna müüridest sissepoole. Kaardi peal see piirkond:

Kui hotell/korter jääb siia kaardile, on asukoht üsna hea

Vaatamisväärsused

Tegelikult on Milanos palju teha ja näha - tegemist on ju Itaalias elanikkonna järgi suuruselt teise linnaga, metropol! Aga kui ausalt ütlen, siis sellist tunnet, et tahaksin Milanos pikalt ringi uidata ja erinevaid kohti vaadata, mul ei tekkinud. Tegemist on moepealinnaga, kuid selles osas ei erinenud ta väga Pariisist ja Londonist, kus on ka palju showruume, butiike ja kalleid moebrände. Kuid mida siis Milanos kindlasti vaadata?

Milano katedraal (it.k. Duomo di Milano) on kindlasti linna kõige ilusam (ja populaarseim) vaatamisväärsus. Tegemist on maailmas suuruselt viienda katedraaliga, ehitatud gooti stiilis ning selle valmimine võttis aega pea kuus sajandit. Meie sees ei käinud, kuid võimalusel soovitan minna, sest vean kihla - katedraali terrassilt/katuselt avaneb väga võimas vaade. Katusele pääsemise hinnad on erinevad: liftiga 13 eurot, jalamehena 8 eurot.

Milano katedraal

Galleria Vittorio Emanuele II - asub mugavalt kohe katedraali kõrval. Galerii meenutas veidi Brüsseli Galeries Royales Saint-Huberti, aga oli ikka palju kõrgem ja suurem. Seal asuvad erinevad butiigid ning turismiinfopunkt.

Kõik uudistavad ja pildistavad, aga ei tea, kui paljud astusid poodidesse sisse?

Castello Sforzesco - mitte väga kaugel katedraali eest otse minnes asub keskaegne kindlus (it.k. Castello). Enne kindluse peasissekäiku, ringteel on taas turismiinfopunkt ning ka väike infopunkt ja pood expo kohta. Kindlusest saab läbi jalutada, ka sisse minna, kuid tõeline pärl asub massiivse hoonekompleksi taga - ilmatumalt suur park, kus on mõnus pikniku pidada, sportida või niisama vaikset rohelust nautida.

Väike vaikuse- ja nautimusehetk

"Püha õhtusöömaaeg" - Leonardo da Vinci üks kuulsamaid maale asub just Milanos, Santa Maria delle Grazie kiriku söögisaali seinal. Vaatama seda niisama lihtsalt aga minna ei saa - piletid tuleb ette osta, siseneda saab vaid gruppidega ja aega on vaid 15 minutit. Turism kui liinitöö!

Ausalt öeldes midagi rohkemat ja konkreetset ma soovitada ei oskagi. Meie käisime ka Hop on - Hop off sightseeing touril, mis andis väga mugava võimaluse näha linna suures plaanis. Väga kena koht tundus Navigli piirkond kanali ääres. Seal pidi olema ka elav ööelu, baaride ja klubidega.

Söögikohad

Alljärgneva nimekirja koostamisel pean tänama oma sugulast Elyst, kelle soovitused olid suureks abiks. Kasutasime reisi ajal ka tihti Foursquare'i abi ning tõesti, söögis me pettuma ei pidanud. Isiklikud soovitused ning sotsiaalmeedia garanteerivad ka välisriigis suurepärase maitseelamuse! ;)

Rossopomodoro - sellele pitsaketile sattusime peale üsna juhuslikult, kui otsisime oma "kodu" lähedal esimesel õhtul söögikohta. Foursquare'i soovitused olid head ning asukoht raudteejaamas tundus intrigeeriv. Üllatusime ning jäime rahule 100%! Ülihead pitsad, hea teenindus ning eksklusiivne vaade ilusale raudtejaamale on selle söögikoha märksõnad. Kuna tegemist on pitsarestoranide ketiga, on neid restorane muidugi linna peal veel. Aga kui neid näete, soovitan sisse astuda ja proovida näitekst pitsat Ventura (mõnus koorene-juustune-mahlane). Peale pitsa pakutakse Rossopomodoros muidugi ka pastat, salateid jpm.

Esiplaanil pitsa Ventura. Klaasi tagant näha rsagimist raudteejaamas.

Da Pino - Malastrana Rossa - Veel üks hea pitsakoht. See on nüüd selline kohalike koht - väljast vaikne ja märkamatu, seest inimesi täis ning elav. Njämm!

Pitsa munaga Da Pinos!

La Vecchia Lira - see on Elyse soovitatud restoran, kuhu meie kahjuks ei jõudnud, aga märgin siin ikkagi ära. Elyse sõnul on tegemist "vana restoraniga ehtsa itaalia toiduga".

Amorino - Amorinost võib saada tõesti maailma parimat jätsi! Kuigi üks selline jäätisebutiik asub kohe katedraali kõrval, soovitan minna pigem Brera piirkonda (aadressile Via Fiori Chiari 9). Sealne butiik asub imeilusas kandis ja privaatsemas tänavas, kus ka jäätis maitseb kui paradiis!

Jäätisebutiik Amorino

Süljenäärmed käivad juba seda fotot vaadates

Grom - erapooletult ütlen, et tegemist on paremuselt teise, kuid Amorinoga sama hea jäätisekohaga.  ;) Grom jäätisekohvikuid võib ehk veidi tihedamalt linnas kohata, ka expo alal. Nii Gromist kui ka Amorinost soovitan võtta soolase karamelli maitselist jäätist (ei kohta tihti). Viib keele alla!

Luini - siit saab Milano kuulsaid pirukaid, kuuldavasti parim peaks olema klassikaline tomati-mozarella oma. Kui kohale jõudsime, saime aru, et see on väga populaarne ning me polnud ainukesed, kes kohta otsisid (sest see on veidi nurga taga, mitte väga kergesti leitav). Nii meie ja paar teist seltskonda vaatasid kurbade silmadega suletud uksi - koht on pühapäeviti kinni! Nii et kahjuks jäid meil need kuulsad pirukad maitsmata, aga siis ongi põhjust Milanosse tagasi minna :) Kuid võimalik, et siis peab pikalt järjekorras ootama, Tripadvisoris on mõned üsna kõnekad fotod kui popp koht see on.

NUN Taste of Middle East - hea vaheldus pitsale ja pastale. Restoran jääb Corso Buenos Aires kõrvaltänavale. Koht on modernne, teenindajad sõbralikud ja toit maitsev. Näiteks soovitan võtta valikust salati koos kanakebabiga. Viib keele alla ja on vahelduseks väga mõnus pai kõhule ;) Menüüga on võimalik tutvuda ka nende veebilehel.

Meie valik NUNist

Väljas söömise teema juurde olgu lisatud ka see, et igas söögikohas, kus sa laua taha maha istud, arvestatakse arvele automaatselt juurde teenustasu 2 eurot inimese kohta. Ja nii oli see igal pool Itaalias. Meid ajas see segadusse - kas tippi siis tuleks jätta või mitte?

Shoppamine

Kohe katedraali kõrval, vasakul taga on suur kaubamaja La Rinascente. Kaubamaja on avatud E-L 9st 22ni ja P 10st 22ni. Seal on kõike - meestele, lastele, naistele, kodule ning valik on väga lai - nii kallimaid, eksklusiivsemaid kui ka soodsamaid ent kvaliteetseid kaubamärke. Väga huvitav on selle kaubamaja juures seik, et seal võib vabalt koertega ringi liikuda. Ja mitte sülekoertega, vaid täitsa tavasuuruses koertega... Jalutasin ja mõtlesin mitu korda, aga mis saab, kui koer otsustab end kergendada nt. keset Burberry Prorsum kollektsiooni väljapanekut? Hmm... :)

Kaubamajast edasi ning katedraali taga on Corso Vittorio Emanuele II, kus asuvad ka igasugused poed - Zara, Mango, Celio, Furla, Foot Locker jne, jne. Sinna võib ära uppuda!

Ka Corso Buenos Aires on laia valikuga shopping tänav. Selle tänava miinuseks võrreldes Corso Vittorio Emanuele'ga on lihtsalt see, et tegemist on autoliiklusega tänavaga. Et saada teiselepoole tänavat ja et jõuda ühte või teise poodi, tuleb otsida ülekäigurada ja liiklemine on aeganõudvam. Aga jah - kõik ostud saab tehtud :)

Transport

Milanos on nii bussid, trammid kui ka metroo. Kõigile neile transpordivahenditele kehtib üks pilet (ei pea ostma igaühele eraldi). 90 minuti pilet maksab 1.50 EUR, 24 tunni pilet 4.50 EUR jne. Näiteks on info lihtsalt selgitatud CiaoMilano veebilehelt. Piletid tuleb osta kioskitest või metroos automaatidest. Metroo on kiire ning täpne. Trammide ja bussidega meil ei õnnestunud sõita, aga jah, tramme võib linnapildis kohata väga erinevaid:

Oo, metroo, kus oled sa.. oo, metroo